Grillpremiär

Igår kom grillen fram ur gömmorna i förrådet. Jag hade bjudit hem mamma och bröderna på middag så det grillades hel fläskfilé. Till det blev det klyftpotatis (standard), grönsallad, tomatsallad och bearnaisesås. Jag försökte lura i Olov ett glas vitt men det uppskattades inte. Till efterrätt hade jag gjort en citronmarängpaj som inte var utav denna värld. Superfräsch till en lite tung middag.

Idag ska jag plugga, kemitentan närmar sig med stormsteg. Mamma tog med sig småkort som jag använder som flashcards, ganska uppskattat eftersom jag har tillverkat dem själv förut. Tidskrävande så det heter duga!

Drömde inatt att jag hade köpt ett hus som låg uppe vid gymnasiet, det var vitt och rosarandigt. Ett renoveringsobjekt men det hade stor potential att bli riktigt snyggt. Ååhh... Om ändå det vore verklighet...

Just nu sitter jag och läser en massa bloggar som jag hamnat efter på. Många är ute och reser nu, London, Paris mm. Lunch på uteservering, kaffe i parken, blommor och fågelsång. Det känns som om det närmar sig här nu, snön ligger fortfarande kvar, dessa förbenade snödrivor försvinner nog lagomt till midsommar som det känns just nu. Jag ska i alla fall njuta av en kaffe på balkongen, om jag ändå hade en espressomaskin, då skulle jag vara lycklig(are)!

Puss och hej!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men nu jävlar... Jag panikar inför lördagens fysiktenta o omtentan i matte... Nu fick jag just lite panik inför Kemitentan med o de två kvarvarande tentorna i fysik/matte... Hjälp.. När tar det egentligen slut.. Fast nu vill jag nog inte ens att det tar slut för vet inte om jag hinner klart... =/

Sökt skola nu iaf.. Ekonomi o maskin, hinner jag fundera lite till.. =) Ses om ett par timmar så får vi planera onsdagen o labb skrivningen... Tänkte att jag kunde ta med datorn.. =)



Kram Annika

2010-04-13 @ 00:30:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0