En nolla till

Så var vi igång och det verkar bli riktigt kul! Jag har 4 min med pendeln till skolan, det är fina lokaler och lätt att hitta. Var lite nervös för första dagen men redan på en gång blev vi indelad i klasser och nollegrupper. Sedan fick vi lite information om skolhuset mm, efter det fick alla byggteknikerna gå till en annan sal där vi fick ytterligare info. Dags för lunch, då gick vi i nollegrupperna eftersom det var smidigast då vi är över 180 studenter. Så jag satte mig med några grabbar (tror det går en tjej på 5 killar eller nåt, verkar som så iaf. Kanske mer, vad vet jag) och snackade lite, trevliga killar allihopa. Efter lunch var det dags för rundvandring i huset med hjälp av en lärare och det kan jag säga att mina vader och bakdel kommer bli såå tränad tack vare alla trappor som är i huset. Våra lektioner kommer till största del hållas på våning 6. Det som återstod var att vi skulle få vårt nollekit för att vi ska kunna kännas igen lätt. Vi fick redan när vi kom ett band att ha runt handleden, typ ett festivalband. Utan nollekitet kommer vi inte att få serveras i Björns, sektionsbaren. Det består av: armbandet, en nyckelkedja med ett laminerat papper med div info och tokerier och kommunikationsbollar. Och vad är det undrar ni, jo det ska jag tala om, det är ett diadem med två glitterbollar som sitter fast nån dm ovanför huvudet i fjädrar. Så när man ska kommunicera med varandra måste man skaka på huvudet för att bollarna, eller antennerna, ska röra på sig. Fiffigt va? Och ack så lustigt när drygt 300 pers (vi, data/elektro och byggproduktion) har sådana på sig. Undrar vad folk vi mötte på vägen till Björns tänkte när de såg oss. Sen lirade vi lite Volleyboll i sanden en stund, mitt knä gör ont för inte kan man göra nåt halvdant heller. Var nära att gå ner i spagat flera gånger, något som jag kan göra men gärna efter lite uppvärmning, vilket inte blev fallet nu så därför har jag också lite ont i ena låret. Men men, det ska kännas att man gjort nåt. :)

Det är ett fullspäckat schema med många intressanta och spännande inslag, bla ska vi på studieresa till tre olika byggen på onsdag. Det ska bli riktigt kul :) Massa fester är inplanerade också så det är bara att förbereda sig mentalt!

Nu är jag så trött efter dagens alla intryck så det blir nog en tidig kväll, ska ju vara i skolan kl 8 imorgon för då börjar en introduktionskurs i datateknik följt av introduktion i matematik. Jag längtar! :)

Det kommer bilder på nollekitet sen, har inte hittat sladden till mobilen nu bara.

Massor av kramar! <3

Kommentarer
Postat av: 17år127kg

Fick din kommentar och tänkte bara skriva mitt svar här på din blogg, så du säkert får det :)



"Puuh, jag vet inte om jag ser fram emot det eller inte.. tror det är nerverna som börjar spöka. :) Jag gillar din inställning! Fortsätt med den. Du klarar detta så galant, det vet jag. :) Jag tror jag vet vilket recept du menar, kan det vara detta? http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.14990967 Kassler med röd pesto och grädde. :) Var det fel så får du gärna höra av dig igen så vi kan hitta det lilla busfröet som gömt sig. Ha det gott Karin! Stor kram!

2010-08-23 @ 17:27:36
URL: http://www.metrobloggen.se/17ar127kg
Postat av: Cecilia

Åhh vad roligt att få börja om med något nytt, något spännande som en ny utbildning!

Nya kamrater, nya intryck, nytt boende, ny stad etc etc.



Härligt att ha så nära till skolan! Själv hade jag 30 min spårvagnstur till skolan i 4år...att jag orkade :)



Keep up the good spirit!

KRAM

2010-08-31 @ 10:05:54
URL: http://pluspinglan.bloggplatsen.se
Postat av: 17år127kg

Här kommer jag med ett svar igen! "HÄRLIGT KARIN! Du ska vara såååå stolt över dig själv, skickar massor med beröm-energi till dig! Och härligt att du märker skillnad i ditt mående, fortsätt på den väg som får dig att må bra! Stor kram till dig!"

2010-08-31 @ 23:38:08
URL: http://www.metrobloggen.se/17ar127kg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0