Godmorgon världen

Ja så var klockan bara 11 på förmiddagen och jag har hunnit tvätta en maskin tvätt, diskat och käkat frukost och nu håller jag på och ska koka risgrynsgröt för att göra mellanmål till veckan. Det är ju så busenkelt att göra egen risifrutti, och mycket ekonomiskt också. Det är lite som ris á la malta men man har sylt i stället för apelsiner eller vad man nu har i sin gröt.

Jag måste bara toot my own horn lite nu, fy sjutton vad jag är bra på att koka äppelmos! Jag äter ju det till havregrynsgröten på morgnarna, annars är det ingen vits att äta gröten, den är ju inte det godaste som finns precis och det har jag aldrig tyckt.

Det är dags att jag sätter igång och pluggar nu, har mattetenta om en vecka. Det finns många problem med att sitta hemma och plugga, jag måste göra alla andra saker först. Helt plötsligt blir det livsnödvändigt att torka ur köksskåp, att sortera garderoben eller stryka kökshanddukar. Kanske till och med diska! Det är ju något jag avskyr att göra, speciellt nu när jag ser ut som jag gör i handen med mina vintereksem. Näe imorgon har jag bara en lektion så då stannar jag nog kvar på skolan och får nåt gjort, utan alla måsten.

Tror att jag ska gå ner till källaren och hämta upp mina utemöbler och ställa på balkongen. Solen har ju äntligen visat sitt vackra anlete och min balkong är snöfri. Det är nästan så jag kan plocka fram cykeln också, det är ju fantastiskt!

Simma lugnt!

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0