Lunchrast

Klockan är tolv och då är det nationell lunchrast, det finns några som håller ut i en halvtimme till och jag beundrar dem som klarar av det.

Jag är inte nådig om jag inte får äta. Just idag var jag extra hungrig. Jag vaknade nämligen av väckarklockan som ringde 04:25 eftersom jag skulle till skolan till kl 09:00, och nej jag är inte överdrivet fåfäng så jag måste ha 4 timmar på mig att göra mig i ordning utan jag pendlar ju till Gävle och då måste jag gå hemifrån 05:45 för att hinna med bussen som går 06:00 för att hinna med tåget som går 06:39. Men jag insåg snabbt när jag vaknade att det skulle jag aldrig klara av, jag var ju trött. Sen var det fysiklektion också och vi har ju som jag kanske tidigare nämnt mattetenta om en vecka så jag ville koncentrera mig på den istället. Det skulle jag ju ha gjort i helgen men det blev ju inget av med det så jag tänkte ny vecka, nya tag.

Innan jag ställde om alarmet var jag in på hemsidan och kollade schemat för att se om det inte hade blivit inställt men till mitt stora förtret var allt som det skulle. Jag kikade i boken och insåg att det var inte så mycket att gå igenom under dagens lektion så jag kan ta igen det på torsdag istället. Ställde alarmet till 07:00 och vände mig om, låg och blundade och försökte somna om i ca 20 min tills jag insåg att jag kunde ju lika gärna kliva upp nu och göra frukost och sätta igång vid 6-tiden så fick jag två timmar mer än vad jag beräknat så det gjorde jag och skjuts å hej så var klockan 06:45 och då hade jag både diskat och ätit frukost. Nu har jag dessutom hunnit tvätta en till maskin tvätt också. 

Så sedan dess har jag (i stort sett) pluggat matte, eller ja, jag har tillverkat "kom-i-håg" kort med viktiga saker som jag kan ta med mig och förhöra mig själv på. Hey det är ju också ett sätt att lära sig, eller hur? Alla sätt är ju bra utom de dåliga, sägs det!

Sen har jag kollat igenom och räknat på en gammal tenta och insett att jag kan ungefär hälften av det som tentan berör och det är ju förvisso bra i och med att man måste ha 50 % godkända svar, och så mycket kan jag om matematik att jag vet att 50 % är hälften...

Einstein (till höger)



Men det fina i denna kråksång är att jag nu bara behöver koncentrera mig på den där andra hälften så kommer jag att fixa den här tentan. Till detta för tilläggas att jag efter tidigare inlämnade algebraläxor (som förövrigt tillhör det område jag inte kan) har skrapat ihop tre gratispoäng till tentan som är på 30 poäng. Alltså har jag råd att ha 18 poäng fel (ser ni vad jag kan!).

Eftermiddagen kommer att ägnas till mer matematik blandat med lite fysik och kemi. Har ju några labbar som ska lämnas in och kemilektion på onsdag.


Tugga och svälj! Snart är det h(ä)elg! Igen... Eller nåt... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0