Sen middag

Har varit i skolan idag. Åkte hemifrån 8:15 och var framme i Gävle ca 10:45. Lektionen började inte förrän 13:15 så jag slog ihjäl lite tid inne i stan. Gick till skolan och tänkte att det blir nog mysigt att gå i vårsolen. I h-vete heller! Även om solen sken så blåste den bistra nordanvinden in och gav mig en brainfreeze utan dess like. Inte nog med det, medan jag går där och minding my own business möter jag en äldre herre, 65+, som gör en kyssmun mot mig och kollar in mig! Bluhääää vad hemskt! Helt plötsligt gick det mycket fortare att gå till skolan än vanligt. Tur att det var folk runt omkring, man vet aldrig vad som skulle kunnat hända där vid ån. Usch...

När jag väl kom till skolan var det lunchdags och jag gick ner till matsäcksmatsalen men vände snabbt då det var kö till microvågsugnarna ut till korridoren. Gick upp till vår korridor och åt min risifrutti istället.

Efter lektionen gick jag ner på stan igen (hurtigt värre, eller hur?) och samma sak hände igen, ja inte gubbflirten utan brainfreeze. Det var satans kallt (motsägelsefullt?)! Kikade in en sväng på Indiska, min favortiaffär, och insåg att jag var tvungen att skynda långsamt (en till?) ut eftersom det dök upp allt för många "vill-ha"-känslor när jag såg allt påskpynt och alla otroligt fina tekoppar och muggar. Så jag gick till tågstationen istället och som tur var behövde jag inte stå ute och vänta på tåget eftersom det stod inne på perrongen. När jag klev på satt Kim där och vinkade så jag satte mig bredvid henne och babblade hela vägen hem till Hudik.

Nu när jag kom hem fastnade jag framför datorn men eftersom jag är kvinna och har något som kallas simultankapacitet så lagade jag mat samtidigt. Det blev potatis- och purjolökssoppa, för ett helt kompani. Jag har kommit fram till att min uppväxt har skadat mig i den bemärkelsen att jag inte kan laga mat för en eller två utan det blir en familjemiddag varje gång. Men jag fryser in och är glad. Tur att jag fick en ny frys för ett tag sen, så jag får plats med all mat.

Det sägs ju att man inte bara äter med munnen och att maten ska smaka bra utan att man också äter med ögat och att maten ska se bra ut. Jag verkar ha blandat ihop det där lite (skrattpaus). Mitt försök till att få maten att se lite godare ut var att tillsätta lite färsk hackad chili, det ser ju festligt ut i en annars så tråkig soppa. Men misstaget jag gjorde var att ögat inte ska äta chili, det är tydligen ingen höjdare. Jag kan lova för er som inte provat att chili är lika starkt i ögat som i munnen. Kids, don't try this at home! Soppan smakade bra i alla fall, jag såg den ju inte så bra.

Nu är det snart dags för kvällens avsnitt av Desperate Hosewives och sen skutt i säng eftersom jag ska till skolan imorgon också. Men då börjar jag faktiskt 10:15.

God kväll och på återseende (hoppas jag)!

Kakan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0