Tenta

Så var mattetentan avklarad. Det jag kunde det blev fel och det jag inte kunde det blev rätt, konstigt det där. Jag hoppas att jag lyckats skrapa ihop till 12 poäng iaf, det betyder godkänt.

Just nu sitter jag och kollar på Det kungliga bröllopet på Svt1 och lyssnar på Brynäs-Djurgården på P4. Jag tänker utnyttja tv-licenspengarna till fullo!


När jag satt på tåget hem från Gävle satt jag och halvsov och utan att jag tänkte på det så mycket satt några stycken och pratade om påskmiddag. Det som pågick i mitt huvud under den stunden kan inte beskrivas annat än konstigt. I min snurriga mattehjärna satt jag och tänkte ut en formel för kokningstiden för potatis, tillagningstiden för köttbullar och hur lång tid det tar att grava lax, samtidigt. Inte för att formlerna hade någon slags relevans men just att det pågick i huvudet när jag "sov" gjorde mig ännu tröttare.

Jag ska bara...
... kolla på Svenska Hollywoodfruar innan jag går isäng.

God natt!

Eller N=600 x 3^2t som vi säger på mattespråk! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0